Eengezinswoningen lijken het iconische startershuis, maar ze zijn niet de enige beschikbare opties. Condominiums of appartementen kunnen geweldige starterswoningen zijn voor de juiste mensen. Of je nu net uit het ouderlijk huis verhuist of klaar bent om te stoppen met huren, appartementen verdienen een tweede blik als je de opties voor je nieuwe huis onderzoekt.

Sommige nieuwe kopers zijn misschien nog niet klaar voor de grootte en het onderhoud van een eengezinswoning, maar zijn meer dan geschikt om een eigen huis te bezitten. Als ze appartementen over het hoofd zien, zitten ze vast aan het huren van een huis of appartement of kopen ze uiteindelijk een huis dat niet helemaal bij hun huidige levensstijl past.

Een appartement kan de perfecte oplossing zijn voor dit dilemma.

Wat is een Condo?

Om te beginnen, wat is een appartement precies? Een appartement is vergelijkbaar met een appartement, behalve dat je eigenaar bent van de eenheid. Ze bevinden zich meestal in complexen met meerdere eenheden in één gebouw. Je deelt ten minste één muur met een buur, soms meer, en als je in een complex met meerdere verdiepingen woont, heb je misschien buren boven of onder je.

Over het algemeen zijn huiseigenaren verantwoordelijk voor het onderhoud van alles wat zich binnen hun eenheid bevindt, terwijl een vereniging van huiseigenaren of vereniging van huiseigenaren het onderhoud aan de buitenkant beheert, zoals tuinarchitectuur, sneeuw- en ijsverwijdering en renovaties en verbeteringen aan de buitenkant. De vereniging bestaat uit een raad van bestuur, die feitelijke eigenaars zijn van het complex; net als jijzelf,Je komt in aanmerking om zitting te nemen in het bestuur en inspraak te hebben in het gebruik van de verenigingsgelden. Je betaalt een maandelijkse bijdrage aan de vereniging om bij te dragen aan het onderhoud, maar je hoeft het werk niet zelf te doen. Sommige complexen hebben gemeenschappelijke ruimten en voorzieningen zoals een eigen sportschool, zwembad, barbecue en ontmoetingsruimten. Andere bestaan alleen uit individuele wooneenheden.

5 redenen waarom appartementen geweldige eerste huizen zijn

1. Ze zijn financieel zinvol

Als je een goede kredietwaardigheid hebt, een solide inkomen en in aanmerking komt voor een hypotheek, kan het kopen van een nieuw appartement financieel zinvoller zijn dan huren. In plaats van de zakken van een huisbaas te vullen, ben je eigenaar van het appartement en profiteer je van dezelfde voordelen als huiseigenaren van een eengezinswoning, zoals belastingaftrek, eigen vermogen en waardestijging, en mogelijk winst als je besluit je starterswoning te verlaten. Afhankelijk van waar je woontAls je in de buurt woont, kunnen appartementen minder kosten dan een vergelijkbare eengezinswoning, waardoor eigenwoningbezit binnen bereik komt voor sommige kopers die misschien niet in aanmerking komen voor een duurder huis. De energierekening kan lager zijn door de kleinere ruimte en het feit dat de eenheden aan elkaar grenzen (de verwarmingskosten kunnen bijvoorbeeld lager zijn).

"Als je je huis financiert, spelen de VvE-kosten een rol bij de betaalbaarheid," zegt Karen Kitzmiller, een makelaar bij Century 21 Real Estate Consultants in Charlotte, N.C. "Sommige plaatsen vragen $400 of $500 per maand omdat ze kabel-, water- en riooldiensten omvatten, die deel uitmaken van je maandelijkse uitgaven". ."

2. De juiste maat

Sommige nieuwe kopers zijn geïntimideerd door de gedachte aan al die ruimte in een eengezinswoning, vooral als ze alleen gaan wonen. Soms is een vrijstaand huis gewoon te veel ruimte voor één of twee personen. Condo's omzeilen dit probleem door een kleinere voetafdruk en een compactere leefruimte te bieden die nog steeds veel elleboogruimte biedt. Als je vastbesloten bent dat deze eerste aankoopalleen een starterswoning wordt, is het veel verstandiger om nu te kopen wat je nodig hebt en later te upgraden als dat nodig is, dan om meer te nemen dan waar je je nu goed bij voelt.

3. Locatie, locatie, locatie

Condo's zijn met name geschikt voor jonge, werkende professionals. Ze bevinden zich meestal in meer stedelijke omgevingen, waardoor ze beter bereikbaar zijn voor openbaar vervoer, stadscentra en werkgelegenheidscentra, en entertainment- en eetgelegenheden. Ze zijn dichter bevolkt dan buurten met eengezinswoningen, wat sociale interacties bevordert en een gemeenschapsgevoel creëert. Voor kopers diewaarde een gunstige locatie boven een tuin of extra slaapkamers, kan de vereenvoudigde stedelijke levensstijl van een appartement zeer aantrekkelijk zijn. Wanneer het tijd is om te verkopen, kunnen appartementeigenaars een voordeel hebben ten opzichte van huiseigenaars met een eengezinswoning, vanwege de locatie van de eenheid. Er zullen immers altijd mensen zijn die dichter bij hun werk willen wonen en niet de eisen van een huis willen.

4. Minimaal onderhoud

Het meest voor de hand liggende verschil tussen appartementen en eengezinswoningen is het ontbreken van een tuin. Veel kopers willen of hebben de extra financiële en onderhoudslast van een tuin niet nodig, sommigen hebben de vaardigheden niet, anderen hebben de tijd of interesse niet, en weer anderen zien op tegen het idee van noodreparaties. Een appartement is een gulden middenweg. De vereniging van appartementen beheert alle buitenbehoeften en de onderhoudskosten zijnNoodreparaties, zoals een nieuw dak, worden ook verdeeld onder alle huiseigenaren, meestal via een speciale eenmalige aanslag.

"Mensen met veel andere verantwoordelijkheden hebben misschien geen tijd voor het onderhoud van hun huis. Condo's zijn ook een handige optie voor mensen die veel reizen," zegt Carlsbad, CA Real Estate Agent Jordan Clarke.

5. Robuuste voorzieningen

Er valt iets te zeggen voor de extra's die beschikbaar zijn in sommige appartementencomplexen. Gemeenschapsvoorzieningen zoals zwembaden, fitnesscentra en 24-uurs bewaking zijn voorzieningen die simpelweg niet beschikbaar zouden zijn in de meeste eengezinswoningen. Er is ook een gemeenschapsgevoel in appartementencomplexen dat niet kan worden gerepliceerd in een buurt met een eengezinswoning. Complexen houden vaak sociale evenementen enbijeenkomsten waar je je buren kunt ontmoeten en je sociale kring kunt uitbreiden. Huisdieren zijn meestal welkom.

Een appartement voldoet aan alle eisen van een starterswoning

Condo's voldoen aan alle criteria voor een starterswoning:

• Niet te groot, niet te klein
  • Zelfstandige woonsituatie
  • Wederverkoopwaarde
  • Bouwt vaardigheden op om met geld om te gaan

Net als een eengezinsstarterswoning zijn appartementen een uitstekende eerste stap in het eigenwoningbezit. Ze bieden kopers de kans om een hypotheek te krijgen en huiseigenaar te worden tegen lagere kosten en met minder verantwoordelijkheid dan bij de aankoop van een eengezinswoning. Kopers die voor het eerst een appartement kopen en dit niet overwegen, bewijzen zichzelf een slechte dienst. Door het idee van een appartement af te wijzen, beperken kopers hun keuzemogelijkheden en beperken ze mogelijk het volgendehun vermogen om huiseigenaar te worden.

Lees meer over het kopen van nieuwe appartementen op NewHomeSource.com en beslis zelf welk type starterswoning het beste bij jou past.